søndag 14. juli 2013

Bella Baby

Her i Fredrikstad har vi vært heldige med sommerværet, og derfor er det kjekt med prosjekter som ikke blir for store og varme i fanget. Jeg synes det blir litt feil å strikke sokker og luer på sommerstid, derfor blir det babystrikk i stedet. Selv om jeg ikke har planer om barn på noen år enda, kan det jo være kjekt å ha noe liggende. Man vet jo aldri hva venner og kollegaer måtte finne på! Det er dessuten så mye søtt babytøy å velge i at det nærmest ville være en skam å la strikkepinnene ligge.


Lene Holme Samsøe er en av mine favorittdesignere når det kommer til strikk. Plaggene hennes er enkle og funksjonelle, samtidig som de har det lille ekstra som gjør dem utrolig lekre. Babyheftet hennes, Babystrik på pinde 3, har vært på ønskelisten min siden det kom ut på nyåret. Dessverre har det vært vanskelig å få tak i, men gleden ble desto større da det plutselig dukket opp i en lokal garnbutikk. Jeg har lyst til å strikke ALT i heftet, men har foreløpig bare rukket det som ser ut til å være det mest populære - Bella Baby.


Mønsteret er enkelt og det er en grunnoppskrift til kjole, tunika, topp, jakke og bolero. Jeg har strikket det som skal være kjole, men som er mer som en tunika i lengen. Jeg har strikket den minste størrelsen, 3-6 mnd, men som vanlig er strikkefastheten min litt løs, så jeg tror det er ca str 1 år. Kanskje. Størrelse er ikke det som er viktigst på babyklær, en eller annen gang vil jo plagget uansett passe.

Før strikkepinnene rakk å bli kalde etter Bella Baby, la jeg opp til en annen favoritt fra heftet, Lillies top. Jeg har også planer om ei guttejakke i alpakkarester, en vest og en av "fire fine trøyer". Om den biologiske klokka kanskje prøver å fortelle meg noe? Hmmm.. :P

 

1 kommentar: