søndag 9. september 2012

System

 
Stakkars strømpepinnene mine. Siden de første ble med hjem fra butikken for to år siden, har de levd i diverse plastposer, skuffer og hyller. To her, to der og en bortevekk. Sikkert ikke særlig koselig for pinnene, dessuten veldig upraktisk for meg.
Systematikeren i meg ble derfor veldig glad da jeg kom over et strikkepinneetui fra Pickles . Tenk så deilig å ha alle pinnene på et sted! Så deilig å slippe å lete forgjeves etter riktig størrelse og ende opp med å kjøpe nye pinner hver gang jeg starter på et nytt prosjekt.
Sist jeg brukte symaskin var på barneskolen, men Picklesjentene lovte at etuiet skulle være lett å sy, så jeg bestemte meg for å prøve. Ruset på fint sommervær (ja, faktisk!) og utstyrt med mammas noe tilårskomne symaskin skred jeg til verket.

Se - nåler! Dette skal bli rett og fint!
Huhei, hvor det går!
Faktisk var etuiet lett å sy. Fra jeg satt og funderte på hvordan man trer undertråd til jeg kunne begynne å lete etter pinner å legge i nytt etui tok det bare et par timer. Liten tid investert, mye frustrasjon spart! Etuiet har 13 lommer, 12 med plass til pinner og en større lomme til ting som saks, flettepinner og målebånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar