søndag 4. november 2012

Bursdagsmarius

Jeg har mye på pinnene om dagen. Det har vært så mange garnfristelser, og jeg har ikke tålmodighet til å la garnet ligge i nøster for lenge. Dette resulterer i at jeg, til tross for iherdig strikking, sjelden får noe ferdig. Lite produktivt, men egentlig helt greit også. Jeg liker å la tid, anledning og humør kunne bestemme hva jeg skal strikke. På fredag trengte jeg noe å konsentrere meg skikkelig om, og tok noen runder på flettegenseren min. I kveld har jeg kost meg med Solsidan på DVD mens jeg har strikket pledd i rillestrikk.

Noe har jeg likevel ferdigstilt den siste tiden. En av mine beste venninner, Ingvild, har nylig hatt bursdag, og gaven ble selvstrikket Mariusgenser. Den er strikket i Drops <3 You II, og er derfor en god del tykkere enn "vanlig" Marius.

Ingvilds marius
 
Dropsgarnet er laget av 50% alpakka, 40% ull og 10% lin, og jeg likte det veldig godt. Fint og lett å strikke med, og plagget føltes ikke for tungt da det var ferdig. Det har samme strikkefasthet som Drops Andes, og selvom jeg er veldig glad i Andes, synes jeg LovesYou er mer "eksklusivt".
Fargene jeg har brukt er 0607 brun og naturhvitt.
 
 

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar